Tvrdý / Havelka– U Nás V Garáži
Label: Polí5 – EPP 075-2, Indies Happy Trails – MAM705-2
Format: CD, Album
Country: Czech Republic
Released: 06 Nov 2014
Style: Alternative Rock, Experimental, Acoustic, Lo-Fi, Synth-pop
1 Ale My Stále Hledáme Štěstí
Music By, Lyrics By – Petr Stanko
3:18
2 U Nás Ve Sklepě
Lyrics By – Tony Ducháček
Music By – Milan Hlavsa
3:38
3 To Svět Se Posral
Music By, Lyrics By – Petr Štěpán
3:42
4 Žiletky
Music By, Lyrics By – Filip Topol
3:30
5 Brixton
Lyrics By – Jan Maxa
Music By – The Clash
3:36
6 Ale Čert To Vem
Music By, Lyrics By – Pavla Slabá
2:02
7 Co Ty Jsi Zač?
Lyrics By – Dušan Hejbal
Music By – Pavel Holý, Taras Prodanec
4:18
8 Dobrý Časy
Lyrics By – Tony Ducháček
Music By – Milan Hlavsa
3:22
9 Možná Jednou
Music By, Lyrics By – Petr Stanko
3:57
10 Sny
Lyrics By – Ivan Martin Jirous
Music By – Milan Hlavsa
4:06
11 Sbohem A Řetěz
Lyrics By – Jan Ptáček, Jáchym Topol
Music By – Filip Topol
3:30
Scénická Hudba Pro Film Listopad (R. Gary K. Griffin, 2014)
12 Houby 2:19
13 Hokej / Dobrý Časy 1:18
14 Most / Má Jí Má 1:58
15 Zahrada / S Tebou 3:06
16 Škroupák / Má Jí Má 2:58
17 Ondřej Je Blázen / S Tebou 1:23
18 Prázdnej Dům / U Nás Ve Sklepě 3:46
Bass – Martin Tvrdý (tracks: 7, 9, 11)
Electric Piano – Martin Tvrdý (tracks: 1 to 4, 8 to 12, 15 to 18)
Electronics – Martin Tvrdý (tracks: 1 to 11, 13 to 16, 18)
Guitar – Martin Tvrdý (tracks: 1, 7 to 9), Václav Havelka (tracks: 2, 3, 5, 6, 9 to 12, 14 to 18)
Harmonica – Michael Kyselka (tracks: 7)
Instruments [Telefon] – Václav Havelka (tracks: 2)
Lap Steel Guitar – Martin Tvrdý (tracks: 2, 18)
Noises – Václav Havelka (tracks: 12, 13, 17, 18)
Organ – Martin Tvrdý (tracks: 3, 7)
Piano [Prepared Piano] – Martin Tvrdý (tracks: 11)
Synthesizer – Martin Tvrdý (tracks: 1, 3 to 5, 7 to 9, 11 to 17)
Trombone – Jan Jirucha (tracks: 11)
Ukulele – Martin Tvrdý (tracks: 1), Václav Havelka (tracks: 2, 12, 14, 16, 18)
Vocals – Martin Tvrdý (tracks: 1), Václav Havelka
Written-By – Milan Hlavsa (tracks: 12 to 18)
Comes in 3-panel digipak.
Tracks 12 to 18 are based on recordings of Garáž recorded by Jiří Hradec in 1987 and 1988.
Recorded and mixed May - October 2014.
Mastered in October 2014.
Video: https://youtu.be/T7Zu-ViWnao
Martin Tvrdý alias Bonus a Václav Havelka z kapely Please The Trees dostali nabídku
pracovat na hudbě k filmu Listopad režiséra Garyho K. Griffina, jenž dle scénáře Arnošta
Lustiga svýma americkýma očima vypráví příběh středoškoláků dospívajících v totalitním
Československu na konci 80.let tak, jak jich slyšel později bezpočet v hospodských
vyprávěnkách od dnes už dospělých kluků a holek. Ve scénické hudbě Tvrdý s Havelkou
nejdříve využili samply písní skupiny Garáž, jejichž autorem je Mejla Hlavsa, poté
zpracovali další dobové písně jiných autorů a nakonec vznikl samostatný projekt.
Při procházení množstvím dobové hudby nakonec Tvrdý a Havelka společně s koproducentem
Ondřejem Šturmou vybrali sérii písní českého undergroundu, punku a nové vlny, které se
staly předlohou nového konceptu. Garáž, Psí vojáci, Michael's Uncle, Dybbuk a Panika
nebo Hrdinové nové fronty, Dr. Max, Soubor tradičního popu a Půlnoc. Na motivy
jedenácti písní těchto někdejších kapel vzniklo nové album "U nás v garáži", jež 6.
listopadu 2014 jako společný vydavatelský počin realizují Polí5 a Indies Happy Trails.
Všechny vybrané písně mají překvapivě aktuální texty. Byla to ostatně jedna z hlavních
podmínek, které si tvůrci vytkli – dvojice "nových autorů" musela vnímat výpověď jako
svou vlastní. V textech najdete spojení, jež se vryjí do paměti, protože ten pocit je stále
platný: "Svět se posral – my stále hledáme štěstí – bejt s tebou sou dobrý časy – pocity
jak žiletky – duše má je propast černá – ale čert to vem..." Pocity a výpovědi mají ale
nový kontext, a to nejen estetický. Novou úpravou dostávají v některých případech i nový
smysl, nebo se prohlubuje a aktualizuje ten původní.
Dvojice k projektu přistoupila naprosto svobodně. Oba hudebníci jsou mladší než hrdinové
filmu Listopad a původní písně tedy soundtrack jejich dospívání netvořily. Nové úpravy,
i když s respektem, vznikly bez piety a sentimentu, s odvahou vyjádřit současnou
zkušenost. Nejedná se proto o klasické cover-verze, nýbrž spíše o celkové přestavby,
nové úpravy ve změněném režimu. Originál v některých případech poznáte snad jen podle
textu. Klasické bicí byly nahrazeny elektronickými beaty, klasické nástroje samplery,
syntezátory a počítačem. Kytary se ozývají jen místy a velmi citlivě. Vokály se vrství
a prorůstají šumy a samply. Celý projekt drží velmi pevně pohromadě jednotným zvukem
jako jedna současná autorská výpověď...
Bonusy tvoří scéniská hudba, již Tvrdý/Havelka vytrořili pro film Listopad.