Olympic - Jedeme, jedeme 3
Label: Supraphon - SU 6741-1
Format: Vinyl, LP, Album, Reissue, Remastered, Stereo
Country: Czech Republic
Released: 2021 / Originally: 1971
Style: Pop Rock, Psychedelic Rock, Prog Rock
A2 Když Jsem Bejval Tramp
A3 Mr. Den A Lady Noc
A4 Brouk
A5 Danny
B1 Elixír
B2 Bláznivej Kiki
B3 Bon Soir Mademoiselle Paris
B4 Strážce Majáku
B5 Tobogán
Guest, Flute [Uncredited], Other [Poděkování Za Spolupráci] - Jiří Stivín
Music By [Hudba], Vocals [Zpěv], Guitar - Petr Janda
Orchestra - Orchestr Řízený Vladimírem Popelkou (tracks: A1, A3, A4, B1, B3)
Piano [Klavír], Organ [Varhany] - Miroslav Berka
Vocals [Zpěv], Bass Guitar - Jan Hauser
Vocals [Zpěv], Drums [Bicí], Cover - Jan Antonín Pacák
Vocals [Zpěv], Guitar - Ladislav Klein
Words By [Slova] - Ed. Krečmar (tracks: A2, A4), Zd. Rytíř (tracks: A1, A3, A5 to B5)
Informace o albu /Supraphon/
Pokračování úspěšné reediční řady, tentokrát rok 1971
Třetí album skupiny Olympic bylo výslednicí personálních i autorských rošád. Kapelu totiž opustil spoluzakladatel, baskytarista a textař Pavel Chrastina. Na jeho místo u nástroje nastoupil Jan Hauser, slova k Jandovým melodiím dodal především Zdeněk Rytíř. Aranže se staly barevnějšími, stylové olympické ukotvení zůstalo zachováno. Posun se konal ve volnější kompoziční podobě, nechávající vzniknout písním v dříve netradičních stopážích nad pět minut. Překvapivým hostem byl Jiří Stivín, přidávající k rocku flétnové a saxofonové pasáže. Z dnešního pohledu se největším hitem stalo Bon soir, mademoiselle Paris, ale určitě si dobře vybavíte i Když jsem bejval tramp, Bláznivej Kiki, Elixír nebo Strážce majáku. Proměnila se nejen muzika, ale také obal. Po Pacákově recesistické Želvě a pop-artovém Rosomákovi se Olympic oděl do historických cyklistických, motoristických či leteckých kostýmů, aby se na titulu i uvnitř ocitla stylová koláž z fotografií Alana Pajera. Rekonstrukce rozkládacího zabalení byla tentokrát mimořádně složitá, neboť výchozí fotky při šťáře zabavila StB. Překvapením bude vinylový zvuk, letos nově pořízený z původních pásů. Do ultimátní podoby olympických albových reedic posunuje i toto vydání rozsáhlá ediční poznámka O. Zámostného.