Jan Zach, Musica Florea, Marek Štryncl – Requiem Solemne, Vesperae De Beata Virgine

CD

329,00 Kč

Jan Zach, Musica Florea, Marek Štryncl – Requiem Solemne, Vesperae De Beata Virgine

Label: Supraphon – SU 4209-2

Format: CD, Album, Stereo

Country: Czech Republic

Released: 2016

Style: Baroque


Requiem Solemne In C Minor / C Moll

Requiem

1 Requiem Aeternam 1:36

2 Te Decet Hymnus 2:06

3 Kyrie 1:56

Dies Irae

4 Dies Irae 2:22

5 Recordare, Jesu Pie 1:38

6 Lacrymosa Dies Illa 1:09

7 Dona Eis Requiem 0:58

Domine Jesu Christe

8 Domine Jesu Christe 1:15

9 Sed Signifer 5:20

10 Quam Olim Abrahae 1:28

11 Sanctus 0:43

Benedictus

12 Benedictus 2:43

13 Osanna in Excelsis 0:32

14 Agnus Dei 2:13

Lux Aeterna

15 Lux Aeterna 0:27

16 Cum Sanctis 1:58

Vesperae De Beata Virginie In D Major

Dixit Dominus (Psalm 109/110)

17 Dixit Dominus 2:05

18 Juravit Dominus 2:08

19 Dominus A Dextris Tuis 1:20

20 De Torrente 2:12

21 Gloria 0:39

22 Laudate Pueri (Psalm 112/113) 3:11

23 Laetatus Sum (Psalm 121/122) 6:55

24 Nisi Dominus (Psalm 126/127) 2:55

Magnificat

25 Magnificat 0:32

26 Quia Respexit 2:00

27 Fecit Potentiam 1:24

28 Deposuit Potentes 2:34

29 Gloria 0:47


Informace o albu

Jan Zach / Requiem solemne, Vesperae de Beata Virgine

Jan Zach (1713-1773) - Requiem solemne c moll, Vesperae de Beata Virgine D dur (Mariánské nešpory)

Michaela Šrůmová - soprán, Sylva Čmugrová - alt, Čeněk Svoboda - tenor, Jaromír Nosek - bas, Musica Florea, Collegium Floreum, dirigent Marek Štryncl

Jan Zach, nové jméno v této ediční řadě, bývá řazen mezi "českou hudební emigraci" 18. století. Než však ve svých 28 letech ve válečném roce 1741 opustil Čechy, měl už za sebou hezkou řádku skladeb. Těžiště jeho tvorby leží v oblasti hudby liturgické; jen text zádušní mše zhudebnil třikrát. Requiem solemne c moll patřilo na kůrech pražských kostelů k těm nejčastěji provozovaným (svědčí o tom množství dochovaných opisů) a zaznívalo z nich až do století dvacátého. Tuto mši lze dnes poslouchat i jako znějící čítanku tehdy obvyklých kompozičních stylů, s úžasem nad autorovým širokým záběrem - od přísného kontrapunktu až po moderní koloraturní árie. Zachovy Mariánské nešpory (zde v novodobé premiéře) měly v tehdejší Praze také hojné uplatnění a zaznívají v nich již názvuky stylu vídeňských klasiků. Obě díla nám skýtají představu, jaká hudba zněla v novostavbách pražských kostelů 30. let 18. století. Musica Florea, soubor mezinárodního renomé, se ujal této premiéry s nasazením sobě vlastním.